2013-10-10

Lonavala Trip ~Escaping from city to the Deccan hill ~ムンバイの喧騒を逃れ、デカン高原 ロナワラへ

As the city with the highest population density,
Mumbai is crowded anywhere.

We also have bunch of cars running around keeping the horn.

It is obviously a noisy place.



As a Tokyo lady, I am used to the city life.
Yet, I needed to escape from the Mumbai life to a calm, silent place.


We went to Lonavala, 2 hours driving from Mumbai.

Photo taken at Duke resort where we stayed.


The scenery of Deccan hills is relaxing and truly calm.

The recommended hill viewing point is Tiger Point (knows as Lion point as well).
I stayed over a night, but we can also visit as a one day trip if you only go to hill viewing point.

Besides the nature, they also have the rich historical places. I will share in the next note.




世界トップの人口密度を誇るムンバイは、
とにかく人が多い。

車も多くて渋滞が激しい。
日本なら15分で行ける場所に、この前は2時間半かかりました。
(↑さすがにこれはムンバイでも異常ですが、実際こういうこともあります)

そしてその車の波を、どの車もクラクションを鳴らしながら運転するのが常だから、うるさい。



東京育ちで、都会慣れしているはずの私も、
たまには、そんなムンバイの喧騒を逃れて、
自然豊かで、静かな場所に行きたくて、
ムンバイから2時間ほどのロナワラ(ロナバラ)へ行ってきました。


ロナワラは、日本で言うと、軽井沢のような場所。
高原なので涼しく、軽井沢と同じく、避暑地として開発されています。


初のデカン高原、そして高原から臨む田園風景に再訪を誓いました。


ムンバイから車で2時間。そう遠くはない場所に、高原が広がっています。
岩山で、日本の山とは違った趣。



田園風景を見ると、アジアだなあと思います。

私のインドに初めて来たときの第一印象は、「ここはアジアじゃない」でした。
住んでみると、すこーし、アジアを感じることがあります。

その一つは、ロナワラに残る仏教のなごり。
これは次回ご紹介します。





このエントリーをはてなブックマークに追加

No comments:

Post a Comment